Внеклассные мероприятия

Пазнавальная гульня "Здаровае і правільнае харчаванне"

развернуть

Тэма: Здаровае і правільнае харчаванне

Класс: 3 класс

Дата правядзення: 16.11.2023

Мэта: плануецца, што ў канцы занятка навучэнцы будуць мець уяўленне аб уздзеянні прадуктаў на арганізм чалавека; умець правільна выбіраць прадукты харчавання.

Задачы: садзейнічаць абагульненню і сістэматызацыі ведаў навучэнцаў аб значэнні прадуктаў харчавання, аб здароўі і ўмовах, якія садзейнічаюць захаванню і ўмацаванню здароўя; фарміраванню камунікатыўных навыкаў, развіццю цікаўнасці і назіральнасці; выхаванню навыкаў здаровага харчавання.

Абсталяванне: карцінкі садавіны, гародніны, прадуктаў харчавання, смайлікі для рэфлексіі.

Ход занятка

І. Арганізацыйны момант

- Что вкусней всего на свете?

Ты подумал о конфете?

А вот я о витаминах.

Мы найдем их в мандаринах,

В ананасах и бананах,

Что растут в далеких странах.

И о груше не забудем,

Всякий фрукт полезен людям.

-          Пра што будзем гаварыць сёння на занятку?

ІІ. Актуалізацыя ведаў

- Як вы думаеце, навошта чалавек ужывае харчовыя прадукты?

- Чым жа сілкуецца чалавек?

- Але не ўсе прадукты, якімі сілкуецца чалавек, карысныя для здароўя. Правільнае харчаванне - умова здароўя, няправільнае - прыводзіць да хвароб. Вы згодныя?

- А што значыць, “правільнае харчаванне”? (есці ў адзін і той жа час, есці розныя прадукты, ужываць вітаміны)

- А навошта патрэбныя вітаміны? (вітаміны патрэбныя, каб не хварэць, расці здаровымі, моцнымі і разумнымі, каб быў добры настрой)

- У якіх прадуктах ўтрымліваюцца вітаміны? (у гародніне, садавіне, зеляніне)

- Што яшчэ, акрамя правільнага харчавання і рэжыму дня, умацоўвае здароўе? (спорт, зарадка, рухомыя гульні, прагулкі)

ІІІ. Аб’яўленне тэмы занятка

Дзіму і Ганне трэба выбраць у краме самыя карысныя прадукты. А вы ўмееце адрозніваць шкодныя і карысныя прадукты?

IV. Работа па тэме

Заданне №1.

- Прапаную выканаць заданні. Вам трэба будзе выбраць для свайго кошыка карысныя прадукты (карцінкі)

Заданне №2.

-          Выберыце самыя любімыя прадукты з самых карысных.

Заданне №3 - загадкі.

1. Як называецца магазін, дзе ажыццяўляецца гандаль гастранамічнымі прадуктамі (прадуктамі харчавання)? (Гастраном)

2. Адгадайце, што гэта, і ў якім аддзеле прадаецца гэты прадукт?

Белая водица всем нам пригодится.

Из водицы белой все, что хочешь, делай:

Сливки, простоквашу, масло в кашу нашу,

Творожок на пирожок, кушай, Ванюшка, дружок! (Молоко, молочный отдел)

3. Отгадать легко и быстро:

Мягкий, пышный и душистый.

Он и черный, он и белый,

А бывает подгорелый. (Хлеб, булочная)

4. Что тут выросло на грядке?

Очень вкусные, не сладкие.

В огороде все лежат-

Приготовь из них салат!

С ними сварим вкусный суп!

Больше плитки шоколада

Всем нам это кушать надо. (Овощи, овощной)

5. Без яго немагчыма прыгатаваць катлеты? (Мяса, мясны)

6. Есть пескарь, карась, уклейка,

Угорь, вобла и плотва.

Но назвать ты нам сумей – ка

Одним словом все слова. (Рыба, рыбный)

Заданне № 4.

- Вы ходзіце з бацькамі ў краму за прадуктамі?

- Уявіце, што вы пайшлі ў супермаркет. У кошыкі раскладзем прадукты. У зялёны кошык - карысныя, у жоўты кошык – прадукты, якія можна есці патроху, у чырвоны кошык - якія наносяць шкоду арганізму. (На дошцы - перасунуць карцінкі з выявамі прадуктаў у патрэбны кошык)

V. Замацаванне

1.      Выбар карысных прадуктаў.

• Калі мне трэба зрабіць выбар: яблык ці шакалад, то я выбіраю ... Растлумачце свой выбар.

• Калі мне трэба выбраць арэхі або чыпсы, то я выбіраю ... Растлумачце свой выбар.

2.      Выбар карысных напояў

• Калі мне трэба выбраць газіроўку або сок, то я выбіраю ... Растлумачце свой выбар.

3.      Выбар карыснага сняданку. Зрабіце свой выбар карыснага сняданку:

а)     Пірожнае

б)    Каша з садавінай

в)     Мюслі з малаком (сокам, кефірам)

г)     Чыпсы

- Выберыце лішні” прадукт:

  • 1.морква, 2.кефір, 3.тварог, 4. пепсі-кола
  • 1.адварное мяса, 2.банан, 3.гамбургер, 4.манная каша
  • 1.груша, 2.малочны суп, 3.кетчуп, 4.гарбуз
  • 1.капуста, 2.газірованая вада, 3.памідор, 4.смятана

- Давайце праверым нумары правільных адказаў: 4, 3, 3, 2

VI. Вынік занятка

- Што новага і незвычайнага вы даведаліся на сённяшнім занятку аб прадуктах харчавання?

- Якія прадукты вы выкарыстоўваеце ў ежу?

- Як вы лічыце, іх можна аднесці да карысных прадуктаў або шкодных?

- Якія прадукты можна назваць карыснымі?

- Якія парады вы далі б дзецям, каб быць здаровымі?

(Фармулюем вывад)

  1. Кожны дзень трэба ёсць карысныя прадукты: гародніна, садавіна, малочныя прадукты, мяса, кашу.
  2. Харчаванне не павінна быць аднолькавым, павінна быць разнастайным.
  3. Абавязкова трэба снедаць.
  4. Садавіну і гародніну трэба добра мыць.

- Запомніце гэтыя правілы і прытрымлівайцеся іх.

- Давайце пажадаем адзін аднаму: “Будзьце здаровыя!”.

VII. Рэфлексія

- У вас на партах ляжаць смайлікі. Калі вам было цікава працаваць і вы ўсё зразумелі на нашым занятку, падніміце зялёны смайлік.

- Калі засталіся пытанні, падніміце жоўты смайлік.

- Калі было нецікава - чырвоны.

свернуть
поделиться в:
Меню раздела
Президент Республики Беларусь https://president.gov.by/ru
Национальный правовой Интернет-портал Республики Беларусь https://pravo.by/
Портал рейтинговой оценки качества оказания услуг и административных процедур организациями Республики Беларусь http://качество-услуг.бел/